MENU

Jak otworzyć punkt kurierski?

Przesyłki biznesowe i te nadawane przez klientów indywidualnych. Koperty z dokumentami i standardowe paczki, szczególnie te wysyłane przez sklepy internetowe. Rynek przesyłek kurierskich rozwija się coraz dynamiczniej, a popularni przewoźnicy dokładają starań, by stale wprowadzać nowe rozwiązania technologiczne, sprawiać, że paczki będą docierać szybciej i sprawniej. Z punktu widzenia klientów doskonale sprawdzają się punkty paczkowe, które stają się atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnych usług. Dzięki nim nie trzeba czekać na przyjazd kuriera, a w dogodnym dla siebie czasie i w wybranej lokalizacji samodzielnie nadać lub odebrać przesyłkę. Ten trend sprawia również, że coraz większą popularnością cieszy się franczyza kurierska. Sprawdź, czy opłaca się otworzyć punkt nadawania przesyłek.

Ile można zarobić prowadząc punkt kurierski?

Dla wielu osób franczyza kurierska staje się rewelacyjnym pomysłem na biznes. Inni upatrują w niej szansy na rozwój prowadzonej już działalności i pozyskanie nowych klientów. Przede wszystkim punkt paczkowy bazujący na sprawdzonej rzetelnej marce to gwarancja najwyższych standardów obsługi. To doceniają klienci, a to przekłada się na dochody punktu nadawania przesyłek. Oczywiście poza wsparciem logistycznym marki niezwykle istotne będzie to, by nasz punkt paczkowy funkcjonował w dogodnej lokalizacji. Zakres działalności można rozbudować również o usługi pakowania oraz sprzedaż niezbędnych akcesoriów. W praktyce w takim miejscu chętnie nadają paczki osoby, które potrzebują pomocy w zakresie na przykład wypełnienia formularza. Przede wszystkim jednak z odbioru w punkcie korzystają ci, którzy nie mają czasu lub ochoty na czekanie na kuriera. Takich osób jest coraz więcej, wiec jeśli otworzysz działalność w dobrym miejscu, na brak zainteresowania nie powinieneś narzekać.

Jak duży lokal jest wymagany na potrzeby punktu kurierskiego?

Wielu klientów nadaje przesyłki online, korzystając z formularzy na stronie internetowej i z pośrednictwa brokera. Odbiór lub w punkcie paczkowym znacznie ułatwia całą procedurę oszczędza czas. Samo otwarcie takiej działalności z jednej strony odpowiada na potrzeby rynku i zamiast samodzielnie rozwijać markę, można skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, które także klientów kojarzą się z wiarygodnością i wysoką jakością usług. Franczyza kurierska zawikłania nas z konieczności zawierania umów z przewoźnikami. Broker daje dostęp nie tylko do atrakcyjnych wynegocjowanych już warunków, ale również ułatwia samo pozyskiwanie kontrahentów, urządzenie, wyposażenie oraz oznaczenie lokalu, a to sprawia, że staje się on rozpoznawalny.

Ile pieniędzy potrzeba, aby otworzyć punkt kurierski?

Samo otwarcie punktu paczkowego nie jest kosztowną inwestycją. Warto przede wszystkim dysponować lokalem w atrakcyjnej lokalizacji, do którego klienci bez problemu będą mogli dojechać. Za samą franczyzę kurierską broker nie pobiera opłat licencyjnych ani wpisowych, nie są naliczane również różnego rodzaju abonamenty. W związku z tym ci, który traktują punkt nadania paczek jako rozwój swojej już prowadzonej działalności, w praktyce nie poniosą kosztów. Broker wymagać będzie komputera z dostępem do internetu, drukarki, miary i wagi. Sam system nadawania działa online, więc nie ma konieczności instalowania specjalistycznych programów. To właśnie sprawia, że samo założenie punktu kurierskiego jest szybkie proste oraz tanie i niemalże od razu można zacząć działać, a tym samym oczywiście zarabiać.

Znajdź więcej informacji o punktach paczkowych na E-speedpak